Dublinista palattu

Noniin, Dublinista on siis palattu ja huomenna alkaa taas normaalielämä, kun tämä lomapätkä loppuu ja työt alkaa jälleen.

Tässä hotellimme läheltä katukuvaa.

ja illalla..

Paljon tuli kuvattua upean näköisiä pubeja, joten näitä kuvia riittää.

Lähdimme ajamaan torstaiyöllä Helsinki-Vantaata kohden ja kone lähti aamulla 8 paikkeilla. Olimme perillä n. klo 9 paikallista aikaa. Nappasimme lentokentältä taksin, jota ajoi vitsikäs mies Sean. Kyseli muunmuassa tulimmeko Dubliniin ilmojen vuoksi ja myönneltyämme, hän sanoi vievänsä meidät heti takaisin lentokentälle :D Sean kehotti meitä lähtemään ajoissa takaisin lentokentälle maanantaina, koska silloin juostaisiin naisten maraton Dublinissa ja niin ollen ihmisiä saattaisi olla normaalia enemmän liikkeellä.

Ystäväpariskuntamme J ja S saivat nukuttua matkalla hetken, mä ja T torkuimme sitten koneessa muutaman hetken. Ensimmäinen päivä menikin aika väsyneissä tunnelmissa lähinnä maisemia ihastellen ja välillä juosten pubeihin sadetta karkuun. Hotellimme oli Dublin City Inn, joka oli todella hyvällä paikalla. Tien päässä oli maamerkkinä The Spire-joka oli valtavaa neulaa muistuttava puikko. Wikipedia tiesi kertoa korkeutta olevan 121,2m. Shoppailukatu Henry Street alkoi suoraan Talbot Streetin päästä, missä hotellimme sijaitsi.

Todistetusti myös aurinko paistoi ;) Irlannille tuttuun tyyliin joka päivä satoi ainakin vähän. Tämä "kettusiideri" oli tosi hyvää.

Kaduilla soittavia bändejä oli myös paljon sekä monissa pubeissa oli elävää musiikkia.

Hotellimme ainut huono puoli oli, että ulkoa kuului äänet sisälle aivan kuin ikkuna olisi ollut auki. Kuului puhe, linnunlaulu, autojen äänet ja myöskin erään auton varashälytin, mikä soi parina yönä useamman tunnin putkeen. Ensimmäisenä päivänä siis lähinnä kierreltiin ja tutkiskeltiin ympäristöä. Tehtiin pikavisiitti Penneysille, joka on siis paikallinen Primark. Hotellille raahustettiin jo yhdeksän paikkeilla illalla, joskin valvoin hotellilla vielä puoleen yöhön.

Kuvassa Ha'penny Bridge, kävelysilta, joka vei Liffey-joen yli Pohjoispuolelta Eteläpuolelle Dublinia. Pohjoispuolella oli enemmän shoppailukauppoja ja eteläpuolella pubeja ja Temple Barin alue.

Lauantaille pojat olivat varanneet Jameson-viskitehtaalle ja Quinnesin panimolle kiertokäynnit. Me naiset shoppailtiinkin sitten aika ankarasti lähinnä Henry Streetin kaupoissa. Penneysistä löytyi ehkä eniten vaatetta ja kotijuttuja. Kotiin ostin koristetyynyn, käsipyyhkeitä, paperipallovalot paviljonkiin ym. Tuliaisia en nyt alkanut metsästellä tällä reissulla, paitsi äitille ostin kiitokset talon vahtimisesta ( ja supersiivouksista!) ja kissojen ja koirien hoidosta. Ilta kuluikin taas hämmästellessä paikkoja ja kierrellessä pubeja. Mukavaa olikin istua kaikessa rauhassa iltaa ja höpötellä niitä näitä. Monissa pubeissa oli yläkerta, jossa sai olla ihan rauhassa. Käytiin syömässä Hotelli Arlingtonissa ja ruoka oli todella herkullista.

Hotelli Arlingtonin ruoka-annos.

Tässä shoppailukatu Henry streetin väkimäärää.

Monien pubien edustalla oli ihanasti kukkaloistoa ja värikkäitä amppeleita.

The Church- ravintola ja ruoka-annos + jälkkäriksi Baileysjuustokakkua.

Sunnuntaina käytiin aamusta eläintarhassa (teen siitä erillisen postauksen) ja sen jälkeen käveltiin takaisin keskustaa kohden. Sade yllätti ja juoksimme yhteen pubiin sateen suojaan. T:llä ei ollut edes takkia ja mun sateenvarjo oli edellisenä iltana vääntynyt väärin päin  tuulen voimasta, joten siitäkään ei apua ollut :D sateen lakatessa ja meidän lähtiessä koko pubi heipatteli meille :) Hypättiin taksiin ja suunnattiin syömään The Church-nimiseen paikkaan, joka oli siis kirkosta tehty pubi/ravintola. Alakerrassa oli yökerho. Tuossa ylempänä olikin kuvia sieltä.

Käytiin muutamassa askartelukaupassakin, oli niin ihania värejä! Tämä oli kutomiskahvila, missä myytiin herkkuja askartelutarvikkeiden lisäksi.

Kuuluisa Temple Bar oli tupaten täynnä joka ilta, emmekä sitten sinne menneet.

Maanantaina shoppailtiin vielä jonkin verran ja kolmen paikkeilla suunnattiin kohti lentokenttää. Lennon lähtöporttia muuteltiin kolmeen kertaan ja se oli lopulta myöhässä n. 40minuuttia. Ei onneksi kovin paljoa ja lentäjä sai kirittyä matkalla niin ettemme lopulta olleet myöhässä kuin 20min. Vähän vaille 1 yöllä lähdettiin ajamaan Seinäjokea kohden ja muu porukka nukahtikin aika nopsasti mun ajellessa. T:n piti lähteä heti aamusta Jyväskylään töihin ja hän ehti nukkua tunnin verran kotosalla.

Tosi mukava reissu oli ja ihana Dublin :) Suunnitelmissa oli käydä sunnuntaina Dun Laoghairessa, mutta T:n huonon olon vuoksi ei sitten tullut sinne lähdettyä. Seuraavalla kerralla sitten :)

3 kommenttia

Kirsi kirjoitti...

Kivan näköistä, ja toi sidukkakuva sai veden kielelle. ;)
Oliko pojat keskenään Jameson & Guinness-kierroksilla vai menittekö kaikki? Millainen kokemus?
Eläintarhapostausta odotellessa! :)

Miia kirjoitti...

Joo se siideri oli kyllä hyvää! :) Pojat oli keskenään sielä kierroksella, me shoppailtiin silläaikaa :)

Jujuliini kirjoitti...

Näyttää hyvältä toi jälkkäri, maistuis varmaan mullekkin. Eikä pääruuassakaan vikaa oo.