Reissukuvia (superpitkä postaus, varaa useampi tunti tähän :D)

..Ainakin mulla meni tämän kirjoittamiseen tovi jos toinenkin.

Noniin, reissusta on selvitty ja sen jälkeisestä mahataudista myös! Mulle ja toiselle matkaseuralaiselle tuli mahatauti heti tiistaina ja oonkin ollut saikulla siitä lähtien. Huomenna olisi ensimmäinen kokonainen työpäivä tälle viikkoa.

Lennot olivat ajoissa ja kaikki sujui muutenkin kuin rasvattu! Ei kertaakaan eksytty metroillessa, eikä meitä ryöstetty tai muutakaan :) Ainut, mikä pisti negatiivisena silmään, oli asiakaspalvelu tai sen puute. Suurimmalla osalla myyjistä, kassahenkilöistä tai muistakaan ei ollut edes alkeellisimpia asiakaspalvelutaitoja. Kenkäkaupoissa näytettiin nyrpeää naamaa, jos pyysin hakemaan toisenkin kengän samaa kokoa ja samaan aikaan vitsailtiin työkavereille minun odottaessani vieressä useammankin minuutin. (Lopuksi meinasin ostaa vielä eri koon kengät kyseisen myyjän ansiosta, onneksi kassalla huomattiin asia!) Välillä tarjoilijat odotuttivat ties kuinka kauan, välillä kysyttiin vaan osan tilaukset jne. Mutta eipä nuo maailmaa kaada :) Osa tietysti oli hyvinkin sydämellisiä ja kutsuivat darlingeiksi ja pyytelivät anteeksi viivästystä, jos edellä oli yksi asiakas jonka verran joutui odottamaan :)

Perillä oltiin perjantaina n. klo 15 paikallista aikaa. Mentiin junalla Stanstedin kentältä Liverpool Streetin asemalle, jossa ostettiin metroliput koko ajalle. Meitä palveli luultavasti eläkevirassaan oleva mies, joka meinasi nukahtaa odottaessaan lippujen tulostusta, eikä muutenkaan ollut kovin kiinnostunut työstään. Meidän lähin metroasema oli Bayswaterin asema, joka tulikin tutuksi tuossa päivien aikana.

Queensway oli hotellia lähin oleva pääkatu, jonka varrelta löytyi ruokapaikkoja vaikka millä mitalla.

Tässä meidän hotelli ja T:n piilotettu nassu :D

Hotelli oli siis Shaftesbury Premier London Notting Hill tai joku yhtä pitkä nimihirviö. Ihan ok perushotelli. Ahtaat tilat, tumma sisustus, ei nyt ehkä ihan totuttua neljän tähden luokkaa, mutta pärjättiin. Kaveripariskuntamme joutui vaihtamaan huonettaan, kun siellä haisi homeelle ja seinässä oli märkä läntti. Heidän ensimmäinen huoneensa oli kellarissa. Tässä meidän huoneesta muutama kuva:

Tuolla nurkassa oli tuollainen pikkuinen kolo, missä oli ikkuna, mistä oli hulppeat maisemat!

:D Noh, ei sinne hotelliin mentykään kököttämään.. Tässä vielä kylppäri:

Kyllä siellä muutaman päivän nukkui.

Ekana päivänä istuskeltiin pubeissa, ajeltiin metrolla, käytiin katsomassa Big Ben ja London Eye, käytiin syömässä kiinalaisten pitämässä Scotch steak-paikassa (:D ruoka ei ollut hääviä) ja kierreltiin ja istuskeltiin siellä täällä, katseltiin lontoolaisten ja turistien menoa.

Upeita olivat molemmat!

Lauantaiaamuna sovittiin, että mennään Portobellon markkinoille heti aamusta ja syödään aamupala jossain matkan varrella. Törmättiinkin kivaan paikkaan nimeltä Tom's, jossa syötiin mahtava aamiainen. Portobellon markkinoilla oli mahtavaa! Suosittelen kyllä käymään, jotka sielläpäin liikkuu! Markkinoilla myytiin kaikenlaista antiikista koruihin ja vaatteisiin. Siellä täällä oli katuesiintyjiä.

Porukkaakin alkoi olla jo aika tavalla, oltiin paikalla ehkä puoli kymmenen aikoihin ja parisen tuntia siellä pyörittiin.

Ystäväni oli etukäteen kehottanut etsimään Hummingbird bakeryn ja sehän sattuikin tulemaan vastaan ihan vahingossa. Pakkohan sieltä oli cupcake hakea ;)

Kurkisteltiin myös muihin kauppoihin.

Markkinoilta mukaan tarttui kamee-koru, eikä vissiin paljon muuta, mutta ihmisten ja esiintyjien katselu oli hauskaa! Kävin kuvassa mm. Charlie Chaplinin kanssa.. :D (tästä ei ole luvassa kuvamateriaalia)

Loppupäivä kulutettiinkin Oxford Streetillä ja pubeissa ja kävelemällä ympäriinsä. Laskeskeltiin, että oltiin liikenteessä joku 15h. Jalat huusi hoosiannaa illalla! Käväistiin myös Harrodsilla, mutta hyvin nopeasti pyörrettiin myöskin pois sieltä :) Alkoi ahdistaa se väenpaljous ja käveleminen sen verran. Ajeltiin myös kaksikerrosbussilla vähän :)

Fish & Chips oli yhtä mauton, kuin netistä etukäteen luinkin ;)

Sunnuntaina päätettiin mennä London Eyehin ja Sealifeen. London Eyestä oli mahtavat maisemat yli Lontoon ja pällisteltiinkin sieltä maratoonareiden menoa ja Thames-jokea.

(tämä kuva on ihan maantasalta otettu ;)

Sealifessä oli vinkeitä eläimiä.

Käytiin myös katsastamassa Piccadilly Circus ja tehtiin muutamia shoppailuja vielä Oxford Streetillä

Disney-kauppa oli aika huikee! Olisin voinut ostaa vaikka koko kaupan tyhjäksi ja lahjoa kummilapseni niillä, mutta jätettiin nyt tällä kertaa väliin eikä ostettu tuliaisia.

Illan pimetessä käppäiltiin vielä katsomaan London Bridgeä, joka olikin melkoinen elämys.

Sunnuntaina emme viitsineet kovin myöhään hurjastella, kun herätys oli klo 3.20. Menimme taksilla Liverpool Streetin asemalle ja päätimme yrittää klo 4.40 lähtevään junaan, jonka jälkeen olisi vielä yksi juna jolla ehtisimme ajoissa lentokentälle. Onneksi menimme kyseisellä junalla, sillä kaikki sen jälkeiset junat oli peruttu! Lentokoneeseen ehdittiin hyvin ja oltiinkin etunenässä jonossa, joten saatiin hyvät paikat koneesta. Nukuin koko matkan :)

Sellainen reissu meillä, kaikkia nähtävyyksiä ei ehditty näkemään eikä käymään joka paikassa, missä oli tarkoitus, mutta mielestäni kivempikin näin. Kiertelimme rauhassa eikä juostu pää kolmantena jalkana vilkaisemaan joka nähtävyyttä sen vuoksi, että saisi sanoa nähneensä sen :) Voihan sinne aina lähteä uudelleen. Hyvä reissu oli, kyllä nyt jaksaa taas! Varsinkin, kun oon ollut tällä viikolla ainoastaan 4h töissä tämän sairastelun takia ;)

Huomenna olis töitä tiedossa, joten nyt täytyy hipsasta nukkumaan.

Osa kuvista on otettu järkkärillä, osa kännykällä ja osa pokkarilla, joten koittakaa kestää ;)

2 kommenttia

Maanvaiva kirjoitti...

Kiitos matkakierroksesta! :)
Bongasin Primarkin. Oliks siellä ihansikasikahalpa?