Joululahjoista


Hyvää ja kaunista-blogin Maanvaiva oli kirjoitellut blogiinsa vähän samasta asiasta, mitä mä oon miettinyt jo pitkään. Joululahjoista. Kuinka vaikeaa onkaan yrittää bongata ihmisten puheista heidän lahjatoiveitaan, tai yrittää muistella kuka kerää mitäkin. Kuka vihaa mitäkin merkkiä tai yritystä ja kuka on valitellut, kuinka huonot pyyhkeet heillä on käytössä.. Huh! Siinä sitä savottaa.





Mä en kuitenkaan lähde sille linjalle, että ostelisin sellaista lahjaa, joka huutaa että "ostin nyt tämän kun en muutakaan keksinyt ja pakko oli jotakin ostaa.." Jos en keksi mitään, sitten en osta mitään. Onhan tässä kuitenkin ostettavaa aika monelle ihmiselle. Pidän lahjojen antamisesta, mutta tottakai toivon, että kyseinen henkilö pitää lahjastaan. Eikä niin, että ostan tanssimisesta pitävälle pienelle tytölle ralliauton tai suklaarasian, koska en keksi mitään. 













Radio NRJ:llä on menossa joulukerho, jossa juontaja vouhkottaa usein joulusta ja siitä, että ei halua sopia kenenkään kanssa, että jätettäisiin tänä vuonna lahjat ostamatta. Oon kyllä samoilla linjoilla, lahjathan on joulun toisiksi paras asia! :D Ärsyttää sikana kun T ja mun isä hokee kokoajan, että eivät tarvi mitään! :D Eihän niitä lahjoja siksi ostetakaan! Höh. Kyllä mä masentuisin, jos saisin lahjaksi esimerkiksi ainoastaan yhden suklaarasian enkä mitään muuta. ( ja ehkä joutuisin "hieman" kimpaantua T:lle! :D) Lahjoja on ihana ostellakin, vaikka esimerkiksi miehille on ihan hirveen vaikee ostaa! Jokaikinen mies sanoo, ettei tarvi mitään. T:lle keksin kyllä yhden hyvän (toivottavasti) hähähää! Pitäis vaan tilata se. 








 Tänä vuonna mulla on ehkä lähteny vähän lapasesta näiden lahjojen kanssa. Vielä kuitenkin puuttuukin monta lahjaa, mm. Dermosilin paketti on vielä postissa ;D Äitille ostin muutaman pienen lahjan, samoin isälle. En viitsi niitä täällä kertoa, kun äiti käy salaa lueskelemassa. Toiselle veljelle ostin pussilakanasetin, toisen veljen perhe on vielä hiukan kysymysmerkki. T:n sisaruksille ollaan ostettu kaikille ja heidän avokeilleen jotain pientä. Kummilapsille ostin molemmille pussilakanasetit, sekä yhdelle vanhemmalle kummilapselle ostin Jesse kaverikoira-kirjan. Ystävän lapselle ostin leikkiruokia ja kuulinkin myöhemmin, että hän saa ystävän siskolta lahjaksi leikkihellan, joten sehän meni paremmin kuin hyvin :) Muutamalle ystävälle vielä ostan jotain pientä ja toisen veljen perheen lahjat on mietinnässä. Itsekin haluaisin tehdä jotain, mutta katsotaan saako sitä aikaiseksi. 





Käytiin alkuviikosta ostamassa uudet patjat sänkyyn. Oi että, siitä tulee mun paras joululahja! Mulla on niin selkä kipeenä tosta sängystä, kun siinä patjat on niin pehmoiset ja koko sänky heiluu kuin laiva, kun T hiukan kääntyy. Ostettiin jyskistä jotkut tämän tyyliset, mutta ne olivat kyllä kalliimmat, joten jotain eroa niissä täytyy olla. Ensi perjantaina saadaan ne!



Nyt meen paketoimaan noita lahjoja, että saan tähän postaukseen jotain kuviakin ;D

4 kommenttia

Maanvaiva kirjoitti...

Arvaa vaan kuinka monesti olen joutunut tekohymyilemään. oioi kuinka ihana savimaljakko jne :D Ja itse mietin että miksimiksimiksi piti tommoseenkin törsätä :)

Maanvaiva kirjoitti...

Ja joo, kyllä lahjat kuuluu ehdottomasti jouluun, mutta jos joku näkisi sen meininkin mitä meillä joka vuosi kuusen alla tapahtuu, niin kaikki ymmärsivät mua täydellisesti. Ihan överi! Huoh!

Niina kirjoitti...

Hyvä periaate,sellaisia lahjoja on niin ärsyttävä oikeesti saadakkin mistä huomaa et jotain oli vaan pakko ostaa. Näitä tulee joka vuosi jostain:P

Miia kirjoitti...

Maanvaiva, joo se tekohymy on mukavaa :D Onneks mä en oo muutamaan vuoteen saanu mitään oikeen tylsää. Niina, sanos muuta :)